خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰
سرخط خبرها
افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند

افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند

  • کد خبر: ۲۳۳۴۴۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
  • ۱
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: یکی از مسائلی که از سلامت جامعه و دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند، مصرف دخانیات است که متأسفانه سیر افزایشی آن در دخترها بیشتر از پسرها دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی در خصوص اقدامات و دستاورد‌های ایشان در زمینه زنان و خانواده در دولت سیزدهم گفت: ایشان از ابتدا بر مسئله خانواده محوری بسیار تأکید داشتند و جنبش تعهد خانواده را در سازمان ملل مطرح کردند که در این زمینه نشست‌هایی برگزار و سند‌هایی تهیه شد.

وی در ادامه بیان کرد: رویکر رئیس جمهور شهید از ابتدای دولت و در نوشتن سندها، خانواده و خانواده محوری بوده است. گفتنی است که در دولت ایشان برای اولین بار دو بخش از سند تحول به خانواده، زنان و جمعیت اختصاص داده شده است. همچنین در برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل و دوازده بند به خانواده و جمعیت اختصاص داده شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: معاونت زنان بیشتر در زمینه فرهنگی و فرهنگسازی در خانواده فعالیت می‌کند؛ تغییر و یا حفظ برخی از فرهنگ‌ها در خانواده ایرانی- اسلامی، مقابله با هجمه‌های فرهنگی، ایستادگی در برابر رخنه‌های فرهنگی و... از جمله مسائلی است که سعی کرده‌ایم در کارگروه‌های ۹ گانه به آن بپردازیم.

خزعلی یادآور شد: کارفرهنگی مسئله‌ای نیست که به سرعت به نتیجه برسد و عملیاتی شود بلکه باید فرهنگ‌سازی با ملایمت و به صورت درونی و خودجوش انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص قانون تأسیس مهدکودک در اداره‌های کشور، گفت: بحث مهدکودک یکی از مسائلی است که در قانون جوانی جمعیت وجود دارد و وظیفه بخش‌های اجرایی است که به آن عمل کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص مشکلات زنان شاغل و درخواست کاهش سن بازنشستگی در بانوان گفت: در حال حاضر سن بازنشستگی در خانم‌ها و آقایان به دلایل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی افزایش پیدا کرده است، اما باز هم خانم‌ها پنج سال زودتر از آقایان می‌توانند بازنشسته می‌شوند. هدف ما این است که بانوان را به سمت مشاغل منعطف سوق دهیم.

خزعلی گفت: یکی از مسائلی که در زمینه زنان شاغل باید در نظر گرفته شود این است که زنان از سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی که سن بارداری است، بتوانند به صورت نیمه وقت و ثلث مشغول به کار باشند، اما بیمه کامل دریافت کنند این هم موجب کاستن از فرسودگی می‌شود و مطالبه بازنشستگی زودتر از موعد را کم می‌کند. همچنین تعداد فرزندان جزو سنوات محسوب شود که بر سن بازنشستگی آنها تأثیر گذاشته و بانوان از این امتیاز برخوردار هستند.

وی تأکید کرد بعضی از موارد مانند پوشش بیمه، دورکاری و ... از جمله مواردی است که برای تسهیل کار خانم‌ها انجام شده است، اما باید توجه داشت که این امر تیغ دو لبه است و کارفرما‌ها را دچار مشکل می‌کند. همین الان هم در بسیاری از مشاغل خصوصی، کارفرما‌ها مایل به دریافت نیروی خانم با این شرایط و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده به دلیل عدم سودآوری نیستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص درمان ناباروری در دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از مواردی که در دولت سیزدهم با آن مواجه هستیم هزینه‌های درمان ناباروری در استان‌های مختلف کشور بود، زیرا همه استان‌های کشور اعتباراتی در زمینه درمان ناباروری دارند. از آنجایی هم که ۲۰ درصد از زوجین نابارور هستند، به دلیل هزینه‌های بالای درمان ناباروری، خواستار کاهش هزینه‌های ناباروری و یا ارائه تسهیلات در این زمینه هستند.

خزعلی در ادامه بیان کرد: البته اقداماتی هم مانند پوشش دهی درمان ناباروری توسط بیمه، بیمه مادران باردار تا پایان دوران شیردهی، بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند و... انجام شده است. همچنین لایحه شیوه‌های نوین بارداری برای تصویب به کمیسیون‌ها فرستاده شده است.

وی در خصوص ازدواج دهه شصتی‌ها گفت: بحث ازدواج دهه شصتی‌ها یکی از نیاز‌های است که با آن مواجه هستیم؛ زیرا تعداد مجردین دهه شصتی بسیار زیاد است که یا تجرد آنها قطعی می‌شود و یا در صورت ازدواج، بارداری و فرزندآوری آنها مشکل است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این خصوص توضیح داد: برای تسهیل ازدواج دهه شصتی‌ها با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق تامین اجتماعی روستاییان و با معاونت روستای عشایری ریاست جمهوری رایزنی‌ها انجام شده که تا ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه به این زوج‌ها داده می‌شود.

خزعلی در خصوص طرح ملی نهضت سلامت گفت: کار مشترکی میان آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و انجمن‌های مردمی سلامت است. اما همانطور که گفته شد عمده مسائل معاونت زنان و خانواده فرهنگی است و در بخش‌های افزایش ازدواج، کاهش طلاق و... انجام می‌شود؛ اما بخش دیگر سلامت جسمی است و آسیب‌های جسمی که می‌تواند با سلامت روان مرتبط باشد را از مدارس شروع کرده‌ایم و می‌خواهیم همیاران سلامت را از میان دانش‌آموزان انتخاب کنیم تا انشالله نسل آینده نسل قوی‌تری باشند. امیدواریم بخش‌های مختلف وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به توصیه‌های رئیس جمهور شهید گفت: به گفته آقای رئیسی هرچقدر برای سلامت جامعه سرمایه گذاری کنیم؛ از سرمایه گذاری برای درمان جلوگیری کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره ترویج مصرف دخانیات در میان دانش‌آموزان گفت: یکی از مسائلی که از سلامت جامعه و دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند مصرف دخانیات است که متأسفانه سیر افزایشی آن در دختر‌ها از پسر‌ها بیشتر دیده می‌شود.

خزعلی در خصوص علت این مسئله توضیح داد: متأسفانه در سرال‌ها و فیلم‌های خانگی مصرف دخانیات، سیگار، قلیان و... خلاف قانون تبلیغ می‌شود و جوانان و نوجوانان ما در معرض آنها قرار دارند و ما باید آنها را در مدارس واکسینه کنیم و این بحث سلامت در بخش مدارس بسیار مؤثر است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پدر کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
اولش خانواده ها گفتند قلیان ه اشکالی نداره حالا شده سیگار بله پله پله اگر همان جلوشو می‌گرفتند کار به اینجا نمیرسید